Svarbiausias 2013-ųjų darbas - „Meridiano“ sugrįžimas
‘14-02-16
Minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną Klaipėdoje garbingas apdovanojimas – miesto vėliava įteikta Aidui Kaveckiui ir Aloyzui Kuzmarskiui.
Verslininkai pagerbti už legendinio burlaivio „Meridianas“ sugrąžinimą klaipėdiečiams. Klaipėdos mero inicijuotai nominacijai, teikiamai kasmet vasario 16-ąją už praėjusių metų reikšmingiausią darbą pritarė ir miesto savivaldybės tarybos kolegija.
Aloyzas Kuzmarskis ir Aidas Kaveckis pretenduoja būti pagerbti už praėjusiais metais reikšmingiausiu įvardijamą uostamiesčiui atliktą darbą – burlaivio „Meridianas“ grąžinimą klaipėdiečiams.
Mero teigimu, A. Kaveckis ir A. Kuzmarskis 2013-aisiais labiausiai nusipelnė apdovanojimo, nes miesto simboliu vadinamo burlaivio sugrįžimo laukė ne tik klaipėdiečiai.
Priminsime, kad 2013 m. lapkričio pradžioje pokariu pastatyta barkentina po kapitalinio remonto sugrįžo į savo vietą Danėje. Tragiškos būklės laivą nuo 2001 m. valdęs fizinis asmuo su įsteigtu paramos fondu nesugebėjo sugrąžinti „Meridianui“ antrojo gyvenimo.
Situacija iš esmės pasikeitė, kai 2012 m. rudenį barkentiną suskubo gelbėti dviejų Klaipėdos kompanijų vadovai – "Friedricho pasažo" ir „Grudoteka“ savininkas Aidas Kaveckis ir „Begos“ vadovas Aloyzas Kuzmarskis. Verslininkai tapo laivo savininkais ir paramos fondo, turinčio per 60 tūkstančių eurų skolų, valdytojais. Tokiu būdu buvo užkirstas kelias ankstesniojo savininko planams palaidoti „Meridianą“ Baltijos jūros dugne.
Itin prastos būklės burlaivis buvo iškeltas į sausumą, atliktas jo remontas. Ekspertai skaičiavo, kad pilnos laivo rekonstrukcijos kaina – per 8 milijonai eurų. 2014 m. vasaros sezonui įpusėjus burlaivis jau priims lankytojus, kurie turės galimybę apžiūrėti muziejinę ekspoziciją ir apsilankyti žuvies tematikos restorane.
Legendinio „Meridiano“ istorija prasidėjo po II-ojo pasaulinio karto, kai Iš Suomijos Turkų miesto laivų statyklų Sovietų Sąjunga užsakė 12 barkentinų ir 72 škunas mokomajam laivynui papildyti. Jų gretose buvo ir Klaipėdos jūriniu simboliu tapęs „Meridianas“, 1948 metais pastatytas laivų statykloje „Oy Laivateollisuus Ab“ („LaTe“). Pastatytas laivas buvo iš karto perduotas Klaipėdos jūreivystės mokyklai, kad kursantai galėtų atlikti praktiką Baltijos jūroje. Laivas buvo nurašytas 1968 metais ir nuo tada tapo vienu iš Klaipėdos simbolių ir istorinių vertybių.
Kl.lt nuotr.
stdClass Object
(
[id] => 149
[author_id] => 2
[author] =>
[authorname] =>
[title] => Svarbiausias 2013-ųjų darbas - „Meridiano“ sugrįžimas
[content] =>
Minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną Klaipėdoje garbingas apdovanojimas – miesto vėliava įteikta Aidui Kaveckiui ir Aloyzui Kuzmarskiui.
Verslininkai pagerbti už legendinio burlaivio „Meridianas“ sugrąžinimą klaipėdiečiams. Klaipėdos mero inicijuotai nominacijai, teikiamai kasmet vasario 16-ąją už praėjusių metų reikšmingiausią darbą pritarė ir miesto savivaldybės tarybos kolegija.
Aloyzas Kuzmarskis ir Aidas Kaveckis pretenduoja būti pagerbti už praėjusiais metais reikšmingiausiu įvardijamą uostamiesčiui atliktą darbą – burlaivio „Meridianas“ grąžinimą klaipėdiečiams.
Mero teigimu, A. Kaveckis ir A. Kuzmarskis 2013-aisiais labiausiai nusipelnė apdovanojimo, nes miesto simboliu vadinamo burlaivio sugrįžimo laukė ne tik klaipėdiečiai.
Priminsime, kad 2013 m. lapkričio pradžioje pokariu pastatyta barkentina po kapitalinio remonto sugrįžo į savo vietą Danėje. Tragiškos būklės laivą nuo 2001 m. valdęs fizinis asmuo su įsteigtu paramos fondu nesugebėjo sugrąžinti „Meridianui“ antrojo gyvenimo.
Situacija iš esmės pasikeitė, kai 2012 m. rudenį barkentiną suskubo gelbėti dviejų Klaipėdos kompanijų vadovai – "Friedricho pasažo" ir „Grudoteka“ savininkas Aidas Kaveckis ir „Begos“ vadovas Aloyzas Kuzmarskis. Verslininkai tapo laivo savininkais ir paramos fondo, turinčio per 60 tūkstančių eurų skolų, valdytojais. Tokiu būdu buvo užkirstas kelias ankstesniojo savininko planams palaidoti „Meridianą“ Baltijos jūros dugne.
Itin prastos būklės burlaivis buvo iškeltas į sausumą, atliktas jo remontas. Ekspertai skaičiavo, kad pilnos laivo rekonstrukcijos kaina – per 8 milijonai eurų. 2014 m. vasaros sezonui įpusėjus burlaivis jau priims lankytojus, kurie turės galimybę apžiūrėti muziejinę ekspoziciją ir apsilankyti žuvies tematikos restorane.
Legendinio „Meridiano“ istorija prasidėjo po II-ojo pasaulinio karto, kai Iš Suomijos Turkų miesto laivų statyklų Sovietų Sąjunga užsakė 12 barkentinų ir 72 škunas mokomajam laivynui papildyti. Jų gretose buvo ir Klaipėdos jūriniu simboliu tapęs „Meridianas“, 1948 metais pastatytas laivų statykloje „Oy Laivateollisuus Ab“ („LaTe“). Pastatytas laivas buvo iš karto perduotas Klaipėdos jūreivystės mokyklai, kad kursantai galėtų atlikti praktiką Baltijos jūroje. Laivas buvo nurašytas 1968 metais ir nuo tada tapo vienu iš Klaipėdos simbolių ir istorinių vertybių.
Kl.lt nuotr.
[summary] => Minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną Klaipėdoje garbingas apdovanojimas – miesto vėliava įteikta Aidui Kaveckiui ir Aloyzui Kuzmarskiui.
[postdate] => 2014-02-16 19:14:55
[startdate] =>
[enddate] =>
[category] => naujienos
[extra] =>
[canonical] => http://www.pasazas.lt/svarbiausias-2013-uju-darbas---meridiano-sugrizimas
[thumbnail] => iteike.png
[pasibaigusi] => 1
[fieldsbyname] => Array
(
[thumbnail] => stdClass Object
(
[value] => iteike.png
[id] => 1
[name] => thumbnail
[type] => file
)
[pasibaigusi] => stdClass Object
(
[value] => 1
[id] => 2
[name] => pasibaigusi
[type] => checkbox
)
)
[fields] => Array
(
[0] => stdClass Object
(
[value] => iteike.png
[id] => 1
[name] => thumbnail
[type] => file
)
[1] => stdClass Object
(
[value] => 1
[id] => 2
[name] => pasibaigusi
[type] => checkbox
)
)
[file_location] => http://www.pasazas.lt/uploads/news/id149
[file_path] => news/id149
[printlink] =>
Print
[printurl] => http://www.pasazas.lt/index.php?mact=News,cntnt01,print,0&cntnt01articleid=149&cntnt01showtemplate=false&cntnt01returnid=101
)
1